דילוג לתוכן הראשי

word brothers//rhythmic minds (last man standing)

try to utter but sputter, stumble
and fall in your waters,
i try, i try, i try to ask why but the answer is
here, it's here in my soul, you know, it
stumbles out sometimes and then stands
TALL, tall like the tower, like
what i see from the gutter, i
stutter-
you speak like it's:
natural,
an archer with his bow & arrow,
a poet with his:
sorrow.
or his love! a writer with his pen & his heart,
his art,
his everything is everything,
his raison d'etre, this paper. this brother,
this blood in this ink,
this passion in sync -
a poet & a birth, a baby, maybe,
maybe we stutter but we do so independently,
we do it from:
here, with creativity, with
soul, soul, rooted souls, brothers, soul
so we stutter together we beat out our words with our heart-
beats, heartbeats, beats in these words,
do you hear them? the beats?
listen to their hearts you'll feel the blood stream like water, like
flow, like so, like flow, like
rapids on african rivers, like
stars in african skies, it's
music,
really,
this passionate style, this
elaboration, connection, apprehension
ascension of soul, it's:
words. from the heart-
beat-en as art;
blood brothers injecting their souls through these
jewels in alternative weapons:
our pens,
our rhythmic minds
rhythmic minds
[part ii by last man standing:] rhythmic minds,
i've been told my people love to dance/at any given chance/so how much would you mind if i'd take your mind and i tuck it inside my heart so it may dance to a rhythm of love, passion and all those heartfelt sentiments,

rhythmic minds i've been told my people love to dance, at any give chance, so how much would you mind if i'd take your mind and i tuck it inside my heart so it may dance to a rhythm of love, passion and let it show through our actions

to invite the bright minds to inside'/ to rewrite with insight /to bring light within sight/ rhythmic minds shall we start/ on a good note because, bad beginnings are no compulsory conditions for better endings / inscriptions of new philosophies for modern day understanding/, a poem a day would keep the boredom away so shall we from today/ make rhythm the dictator of our pace given this life is a race, that shall bring back a smile to our face and now just in case/ you still stuck to one by one being step by step i now present to you lap by lap being two by two like rhythmic elements

if light is the reaon why we see sound and word the reason why we speak, then the relativity of sound's speed to that of light must be the reason why we see things now but take more than light years to pronounce them

i saw the clock ticking faster than our heartbeat and i realized its the reason we keep fallin' behind time/ its the reason we die with things undone still waiting for the right time / if this world could be mine/ i would make it rotate at rhythms that turn the four seasons into: soprano,alto, tenor, bass and tell the summer rains on our rooftops to hum it in jazz cause even in death, the likes of Vollenweider will never be fallen fighters now bless his rhythmic harp, my rhythmic minds

if life are the times we are feeling happy and optimistic, death being the times we feeling sad and negative, them it means most of my people have been dead the most part of their life. the reason they can not differentiate between navy blue and black is that they are in the dark, and my rhythmic minds can not provide enough light yo aid their sight

when most people write to share with you a piece of their mind, i did this to give you my whole heart

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

חָדַר הוֹרִים

בַּבַּיִת שֶׁלָּנוּ יֵשׁ חָדַר הוֹרִים וְהוּא שֶׁלִּי יֵשׁ בּוֹ אֲרוֹן קִיר גָּדוֹל עִם מַרְאָה וּדְלָתוֹת הֲזָזָה וּבוֹ מְקֻפָּלִים-מְפֻזָּרִים בְּגָדִים וְהֵם שֶׁלִּי, וְשֶׁלּוֹ. הֵם שֶׁלָּנוּ. בַּבַּיִת שֶׁלָּנוּ יֵשׁ חָדַר הוֹרִים אֵלָיו זוֹחֶלֶת תִּינֹקֶת קָטְנָה בְּהִתְרַגְּשׁוּת רַבָּה כְּשֶׁהַדֶּלֶת פְּתוּחָה, בְּטָעוּת אוֹ בְּכַוָּנָהּ, בְּחִיּוּךְ מַמְזֵרִי וּמְמִּיס, בְּמִלִּים שֶׁעוֹד לֹא לָמְדָה לַהֲגוֹת, כְּמוֹ-אוֹמֶרֶת: הִצְלַחְתִּי! הִתְגַּנַּבְתִּי לַחֶדֶר שֶׁל אַבָּא וְאִמָּא! וּמְסַמֶּנֶת עִם הַיָּדַיִם, דּוֹרֶשֶׁת מַעֲלִית לַמִּטָּה בַּבַּיִת שֶׁלָּנוּ יֵשׁ חָדַר הוֹרִים, וּבוֹ יֵשׁ מִטָּה וְהִיא שֶׁלִּי, וְהִיא שֶׁלָּנוּ וְאַנִּי בִּכְלָל יָלְדָה שֶׁמְּגַדֶּלֶת יָלְ דָה וְעוֹד  יֵשׁ כָּל כָּךְ הַרְבֵּה דְּבָרִים לְגַלּוֹת בָּעוֹלָם! וְכָל כָּךְ הַרְבֵּה טָעוּיוֹת לַעֲשׂוֹת בּוֹ! וְהִנֵּה אָנַחְנוּ פִּתְאוֹם כְּבָר הוֹרִים, אֲנָשִׁים מְבֻגָּרִים עִם חֶדֶר, וּגְבוּלוֹת וּדְלָתוֹת הֲזָזָה

מכתב לבתי: על עיסאוויה, נשים וחופש

כשהייתי בחודש שביעי איתך, בסוף הרמדאן, הלכנו לסעודת אפטאר אצל חברה בכפר עיסאוויה, לנשים בלבד. אחרי הרבה מאוד ניסיונות לבקר אותה בביתה, סוף סוף הצלחנו. בכל פעם שהיא הזמינה אותי, היא אמרה לי שלא כדאי שאסע אליה, אישה יהודיה לבד באוטו, אלא שהיא או אחת מחברותיה או אחיותיה תאסוף אותי מהגבעה הצרפתית. כך היה. היה לילה. עליתי לרכב עם שתי נשים בערך בגילי שלא הכרתי. הן דיברו ערבית ביניהן ואני ניסיתי לחדד את אזניי, לקלוט מילים כדי להבין פחות או יותר על מה הן דיברו. הן חייכו כשניסיתי לדבר בערבית המקרטעת והאיטית שלי, והעריכו את הג'סטה. נסענו בחושך דרך כבישים צרים, מפותלים ותלולים. כשיצאנו מהרכב, הנשים נעשו שקטות יותר. הן הובילו אותי דרך סמטאות קטנות והמון מדרגות נסתרות עד שהגענו לבית של חברתנו, שם היא פתחה לנו את הדלת לבית מלא באור, בנשים, בדיבורים רועשים ובצחקוקים לא מבוישים.  זו היתה הפעם הראשונה שראיתי אותה בלי חיג'אב. יש לה שיער יפה. חלק מהנשים היו עם כיסוי, אבל הרוב לא.  הייתי נבוכה, את בטח הרגשת את זה שם בתוך הרחם שלי. ישבו מולי המון נשים. היה חם בתוך הבית וקריר בחוץ. כזא

דַּוְקָא עַכְשָׁו אַתָּה חוֹזֵר אֵלַי

דַּוְקָא עַכְשָׁו אַתָּה חוֹזֵר אֵלַי מִבְּלִי שֶׁאַתָּה יוֹדֵעַ בְּרַכּוּת, דַּוְקָא עַכְשָׁו. אַתָּה חוֹזֵר אֵלַי בַּדְּמוּת שֶׁל רִיב שֶׁהָיָה לָנוּ יוֹם אֶחָד בָּרְחוֹב אֲנִי מִתְנַצֶּלֶת עַכְשָׁו הִשְׁתַּגַּעְתִּי כָּעַסְתִּי עָצַרְתִּי אוֹתָנוּ בְּאֶמְצַע הַהֲלִיכָה הַלֵּילִית נִדְמֶה לִי שֶׁהָיָה זֶה עַל יַד הַתֵּאַטְרוֹן אַךְ כַּנִּרְאֶה שֶׁזִּכְרוֹנִי מַטְעֶה, הֲרֵי הוּא רָחוֹק מֵאֵיפֹה שֶׁגַּרְנוּ וַאֲנִי זוֹכֶרֶת אֶת הַיָּרֵחַ, אוּלָם יִתָּכֵן שֶׁלֹּא הָיָה וְאוֹתְךָ, כָּכָה, בְּהֶלֶם, בַּפַּעַם הָרִאשׁוֹנָה. יָדַעְתִּי אָז שֶׁאַתָּה אוֹהֵב אוֹתִי בָּאֱמֶת נִבְהַלְתָּ מְעַט אָהַבְתָּ יוֹתֵר הִזְכַּרְתָּ לִי אָז מִישֶׁהוּ אַחֵר שֶׁרָאָה אוֹתִי, כָּכָה, כְּמוֹ שֶׁאֲנִי עִם כָּל הַצָּרוֹת, עִם כָּל הַשֵּׁדִים. אוּלַי מִשּׁוּם כָּךְ עַכְשָׁו אַתָּה חוֹזֵר אֵלַי וְאוֹתוֹ רֶגַע שֶׁל יְדִיעָה, אוֹתוֹ רֶגַע שֶׁחָלַמְתִּי עָלָיו אַחֲרֵי שֶׁהַכֹּל כְּבָר נִגָּמֵר אוֹתוֹ רֶגַע מֻזְכָּר דַּוְקָא עַכְשָׁו כְּשֶׁאֲנַחְנוּ כְּבָר לֹא